piątek, 26 maja 2017

Dziś mój dzień - dzień Supermamy



Dzisiaj moje święto, mój dzień, jestem podwójną mamą więc obchodzę podwójne święto!!!
Podjęłam wyzwanie napisania 10 powodów dlaczego jestem Supermamą - na które zaprosiła mnie Monika z bloga Mama na całego.
Twórczynią tej zabawy jest Troskliwa Mama :)

1. Kocham bezwarunkowo
Co to dla mnie znaczy? Że kocham mimo wszystko, bo nie zawsze jest różowo, a macierzyńsko nie jest różowym lukrem polane. Kocham bo moje dzieci były wyczekane, kochane od początku nawet jak się jeszcze nie urodziły, kocham je miłością której nie znałam zanim nie zostałam mamą. Kocham je za to że po prostu są!
2. Okazuję dużo cierpliwości
I uczę się tej cierpliwości wciąż na nowo, uczę się nie tylko dla moich dzieci, ale i dla siebie. Ciepliwie słucham, cierpliwie mówię, cierpliwie tłumaczę. Jestem cierpliwa!
3. Uczę i pozwalam na błędy
Staram się uczyć poprzez próbowanie, nie wyręczam swoich dzieci, bo tak jest szybciej, lepiej. Uczę, pokazuję i jak próbują coś zrobić same pozwalam na to, pozwalam żeby się nauczyły mimo, że na początku robią jakieś błędy.
4. Pokazuję piękno świata
Sama jestem urzeczona pięknem świata, otaczającej nas przyrody, gór, lasów, mórz i jezior. Zauważąm ślimaka który weszdł po deszczu na spacer i rosę na trawie. Chciałabym przekazać moim dzieciom taki zachwyt nad pięknem świata, taką wrażliwość na to co nas otacza.
5. Bawimy się i wygłupiamy
O tak lubimy się bawić nie tylko klockami, ale w chowanego i łaskotka, znacie to?
6. Tłumaczę, tłumaczę i jeszcze raz tłumaczę
Tak zdecydowanie czasami aż za dużo gadam :)
7. Aktywnie spędzamy czas
Lubimy aktywny wypoczynek, wycieczki nie tylko rowerowe, spacery, wyjazdy, zwiedzanie to nasz żywioł. Lubimy poznawać nowe miejsca, smaki, nowe zabawki, zawierać nowe znajomości.
8. Razem robimy wszystko
Tak, moje dzieci wiedzą nie tylko gdzie robimy zakupy, ale też gdzie mama chodzi do kosmetyczki czy fryzjera. Dzieci biorą udział w życiu dorosłych bo są ich nieodłączną częścią, kiedyś była to dla mnie przeszkoda dzisiaj z perspektywy czasu patrzę na to inaczej.
9. Mam czas i uwagę i jestem blisko
Staram się poświęcać moim dzieciom czas i uwagę tak żeby ich potrzeby były zaspokojone. Jestem blisko, przytulam kiedy tego potrzebują, nie tylko jak się coś stanie, ale tak po prostu.
10. Szcześliwa mama to szczęśliwe dzieci
Ostatni i chyba najważniejszy punkt to to żeby dzieci były szczęśliwe podstawą jest szczęcie mamy, a w zasadzie to rodziców razem. Pamiętam o sobie i swoich potrzebach!

Do zabawy nominuję:
Mama poza schematami, która robi świetne wideo-rozmowy o kreatywnych mamach, które wzięły swoje życie w swoje ręce i zaczęły je układać według własnych zasad
Susanna szyje, która prowadzi sklep w który lubię robić zakupy tkanin i dodatków do szycia etasiemka.net
Martynawymysla piękne rzeczy dla dzieci i nie tylko, a można je kupić w jej sklepie Petite Heroes

Buziaki dla wszystkich SuperMAMA!!!

4 komentarze:

  1. Pięknie napisane. Wiedziałam, że jesteś Super - mamą. Bardzo się cieszę, że się z nami podzieliłaś swoimi przemyśleniami. I wiesz...masz całkowitą rację - szczęśliwa mama - to szczęśliwe dzieci. Tak jest !!! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super post! Oby tak dalej! Jesteś wspaniałą matką!

    OdpowiedzUsuń
  3. Supermama na sto dwa ! Oby tak dalej ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pieknie ujeta istota macierzyństwa! Sylwia

    OdpowiedzUsuń